MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pasta al forno!

Kategori: Kött

Pasta al fornao är så gott, men man glömmer att göra den rätten för man gör lasagne. Det är samma rätt men
man har penne istället för lasagneplattor.

Även detta recept finns massor varianter på, varje husmor har sitt eget, även jag.

Jag kände mig som en riktig italiensk bondmora när jag gjorde min jätte form, talade italiensk för mig själv.
Jag kan många bra ord, basta, ciao, bonanotte, bella mm. När jag sjunger med i italienska sånger känns det som jag faktiskt kan tala flytande, eller...

Jag kokade ett paket penne al dente. Under tiden gjorde jag köttfärssås med lite rödvin i men ingen grädde.

Eftersom jag är lite lat så köpte jag färdig Kelda ostsås på tetra istället för att göra egen.



Minidunken i mitten är rödvin, festis storlek.



Varva pasta, köttfärsås och ostsås men bara i två lager.



Färdig för ugnen och med riven ost på. Ca 225 grader hade jag i 30 minuter.



Gyllenbrun och klar att äta, det som blir kvar blir matlådor i frysen.

Ciao Ann. Håll ihatten för idag ska det storma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: