MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rotselleristomp med kycklingstrimlor!

Kategori: Kyckling

Jag prenumererar på många tidningar både mode, inredning och mat, (tänker inte avslöja hur många).
Allt om Mat fick jag häromdagen och det fanns mycket god och lättlagad mat i detta nummer.
Jag har köpt en potatisstöt på loppis för 10 kronor, tips.

Jag provade en jättegod rätt som passar både till vardags och fest, Rotselleristomp med kycklingstrimlor.

Till 4 personer

6 potatisar, 500 gram
1 rotselleri, 500 gram
1 dl lätt creme fraiche
salt och peppar

Skala, skär i småbitar och koka mjuka, gör ett grovt mos med potatisstöt, tillsätt creme fraiche och krydda.

Kycklingfilé, 600 gram
smör, salt och peppar

Stek kycklingfileerna och skär upp i mindre bitar.

Sås:

1 dl lätt creme fraiche
2 msk dijonsenap
2 msk kapris

Blanda allt och smaka av, jag tog lite extra kapris och senap.







Servera med grönsaker. Det blev jättegott och enkelt att göra.

Kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Jag älskar alla dina mattidningar! Brukar sitta och bläddra i dom när jag är där. Så fortsätt du! :)

    2011-01-12 | 19:40:09
  • Ann säger:

    Vad kul att det finns fler som uppskattar mina tidningar, då fortsätter jag prenumerera.Kramar

    2011-01-14 | 06:37:03

Kommentera inlägget här: