MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fritös!

Kategori: Vegetariskt


Jag älskar friterad mat och såklart är det super onyttigt. Ibland måste man synda som nu, friterad
pommes strips. Jag har köpt min fritös på City Gross, under 500 kronor. Den är jättebra men inte
för innebruk. Fritöser som man kan ha inne skall ha ett tättslutande lock med filter, annars
luktar det som en sämre korvkiosk.

Jag har min fritös ute för jag ogillar doften och ifall den skulle börja brinna så känns det bättre
att ha den ute.

Man kan fritera det mesta och det har jag provat. 



Min lilla älskling, det går åt ganska mycket olja.



Kikar uner locket på mina strips. Icas eget märke med frysta, hur goda som helst.





Koka potatis med skal och fritera, skalet blir knaprigt. Man kan även göra
klyftor.



Visst ser som goda ut. Gott till grillat.

Det kommer fler tips i sommar från fritösen.

Varma soliga kramar Ann


 

Kommentarer

  • Korre säger:

    Åh, den minns jag! Den där fritösen gör goda grejer :)

    2011-06-08 | 09:39:11

Kommentera inlägget här: