MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rotgrönsaker med pannbiff!

Kategori: Allmänt

Efter all onyttig mat i London så återgår vardagen till det normala dvs grönsaker mm.
Tänk att den grönsak vi fick till maten var kokta gröna ärtor, man förstår att engelskmännen är så bleka och rätt feta också.

Till middag i går blev det rivna morötter, squash, kålrabbi och finstrimlad purjo som jag gjorde i ugnen med lite olivolja. Det går rätt snabbt ca 20-30 minuter.

Under tiden gjorde jag vanliga pannbiffar på köttfärs. Det blev även en liten god röra gjord på:

3 dl creme fraiche en bit chevre utan kanter som jag mosade ner med en gaffel, jag tillsatte även färsk timjan.

Det blev så god middag och snabblagad.



Köttfärsbiffar som jag hade 1 ägg, lite ströbröd, salt och peppar i.



Jag rev grönsakerna på mitt rivjärn, stora hålen. Ta gärna lite dalt och peppar på.



Det blev så jättegott. Självklart hade vi salladstallrik till.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: