MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Efterrätt!

Kategori: Efterrätter



Idag är det onsdag och det är min lediga dag, dvs jag gör allt som ett hem behöver. Tur att jag har
söta och glada Doris (mamma) och Anna-Maud (kompis) som avbröt mig vid fikatid.
Dom ger även order när jag stryker, typ några plagg till! haha

Idag blev det en efterrätt till fikat som blev lyckad.

Jag tog fina glas som jag fyllde med olika lager. Glasen är arvegods från svärmor, men på loppisar kan man hitta dessa billigt.

1. smulade Digestivekex
2. sylt
3. vispad grädde med lemoncurd i, 1dl grädde o ca 1 msk lemoncurd.
3. smulade kex igen
4. tärnade jordgubbar o banan
5. gräddklick





Fortsätt så här och töm kylen på godsaker som passar.



Vi blev alla tre nöjda och väldigt mätta.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: