MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Mors Dag!

Kategori: Allmänt



Så är det Mors Dag idag, vår familj firar inte men självklart gör min mamma det, med all rätt.

För mig är det helt ok att överraska henne med någon liten pryl.

Varför firar vi Mors Dag och varifrån kommer traditionen?

Seden Mors Dag kommer från Philadelphia, USA. En kvinna Anna Jarvis som på årsdagen av sin mammas
död valde att hedra hennes minne. Den 10 maj 1908 hölls det därför en gudstjänst med fokus på fjärde budet.

Alla besökare fick vita nejlikor, moderns favoritblomma. Traditionen har sedan levt vidare och vandrat till
Sverige. Första gången vi firade var 1919.



Min söta mamma.



Det här fina kortet fick jag av Andrea som hon tillverkat i Minihuset på Ica Maxi.
Jag hade inte lämnat in henne där utan hon jobbade.

Så fint!!!!


Kram Alla från mig, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: