MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Potatissallad!

Kategori: Vegetariskt


Jag måste erkänna att jag köpte potatissallad och rostbiff i förra veckan i brist på fantasi och
ork. När jag ursäktade mig sa Andrea till mig på skarpen.

Att äta färdig mat gör varenda familj flera gånger i veckan och låt bli att få daligt samvete, rara mamma!

Tack Du kloka dotter!



Ser väl inte så tokigt ut.

Men denna vecka gjorde jag faktisk egen potatissallad som är riktigt god. Tillbehör blev stekt kycklingfilé.

Koka potatis och låt kallna.
Dela i mindre bitar.

Gör en sås, (räcker ttill 2 kg potatis) blanda detta och häll över potatisen så den blir kladdigt god.

1 dl gräddfil
1 äggula
2-3 msk dijonsenap (smaka av styrkan)
salt peppar
½ finhackad rödlök
½ dl kapris
ev. fintärnad gurka och tomat



Jag lovar den blev så smakrik och god, mycket godare än färdigköpt.

Kramar Ann



Kommentarer

  • Sophie "Grannen" säger:

    Lax på grovsaltbädd



    Lax

    grovsalt

    Citronpeppar



    Ugnen skall stå på 200 grader Och lått laxen vara i ugnen i 20 minuter. under tiden gör du detta:



    Fin hackar purjolöck blandar ihop det med

    1st. creme fraich

    1 st. gräddfil

    mix av dressing av örtagårds á 3st.

    Ej med olja i.

    röd stenbitsrom



    Det blir en god sås till laxen.

    Servera med kokt potatis och en fräs sallad.



    Smaklig måltid

    Önskar sophie

    2011-05-14 | 13:05:08

Kommentera inlägget här: