MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Äppelmos!

Kategori: Vegetariskt


Som jag tidigare berättat är jag hostig, dvs lungorna börjar ömma. Jag har stark hostmedicin som
drogar ner mig om nätterna. Jag undviker denna på dagtid vilket säkert omgivningen uppskattar.

Något gammalt talesätt säger att "ett äpple om dagen håller doktorn borta". Jag undrar om det är försent
att börja nu.

Jag har gjort äppelmos så jag slipper tugga och lite socker i så jag kommer igång.

Jag tog mina mjöliga Sävstaholmäpplen som jag skalade, hackade och kokade. Det blir otroligt gott
och friskt. jag gillar lite bitar i så jag nöjer mig med att köra lite med mixerstaven.





Fädig efter ca 30 minuter kokande, jag fick lov att tillsätta lite vatten. Nu skall
den svalna så fryser jag in det jag inte behöver.

Passa på nu när alla Svenska äpplen finns i affärerna, eller kanske "palla" några.

En burk skall med till jobbet och klickas i min filmjölk.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: