MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fisk i ugn!

Kategori: Fisk



Idag (onsdag) har jag rensat i min frys vilket behövdes. Jag hittade ett paket med plattfisk och lite räkor från Smögen.
Jag gjorde en jättegod gratäng med potatismos.

Min mamma är expert på räksås till fisk så jag gjorde hennes recept. Så här gör man, masssor av bilder.

Skala räkorna och lägg alla skal i en kastrull med en skvätt (2 dl) mjölk i, låt det sjuda en stund
och sila av skalen.

Häll på grädde och krydda med salt och peppar, red såsen med något mjöl tex idealmjöl eller maizena.







Fisken i en form.



Häll på såsen och in i ugnen ca 20 minuter i 200 grader.



När fisken är färdig lägger man på räkorna, annars blir dom sega.



En färdig matlåda till maken som inte skall äta middag utan jobba, vad han missar
både god mat och mitt trevliga sällskap.

Kramar Ann

Kommentarer

  • andrea säger:

    ÅÅÅÅ ja vill ha!

    2011-09-22 | 16:38:45
  • korre säger:

    Jag meeeed!

    2011-09-22 | 19:48:34
  • Marielle säger:

    JAG med!!! Detta recept ska jag försöka mig på!

    2011-09-22 | 22:11:22

Kommentera inlägget här: