MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Groddar!

Kategori: Vegetariskt


Nu börjar mina ärtskott som jag odlar bli riktigt stora och fina.

Jag hoppas dom är klara till lördag så jag skall ha min mammas 80-års fest här hos oss. Jag skall
göra en buffé med massor av gott som jag vet att hon gillar.

När man är 80-år har man hunnit äta en hel del olika rätter och speciellt hon eftersom hon är
så duktig i köket.

Jag skall berätta och fota så att Ni får se vad det blev.

Kolla in min odling.

Detta köpte jag på Brunnsvikens Trädgård men det finns ibland på ICA Maxi.









Första natten ligger ärtorna i vatten och mörkt.







Dessa är en vecka och jag har sköljt dom morgon och kväll varje dag.



Jag skall ha dom som dekoration i min soppa.

Ha en underbar helg, nu vet Ni att jag inte sitter i min kayak utan står vid spisen
hela helgen, också kul.

Nu kan mina skavsår i händerna få läka i lugn och ro med fina special plåster från Apoteket.

Tack för alla fina kommentarer jag blir så glad. Tack Annika kul att Du läser min blogg och tack för
nya bloggtips att läsa för mig.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: