MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Chokladklubbor!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu har jag börjat julpyssla lite, baka och göra lite julklappar.
 
Min dag började på ICA Maxi där jag köpte hem allt inför julen. Ibland är det svårt att hitta där tycker jag eller
är det jag som tänker fel.
 
Jag letade efter kalvlever under skylten nötkött, men där fanns det inte. Då frågade jag en kille som
berättade att kalvlever hittar man alltid under skylten lamm?????
 
Undrar om personalen inte fått lära sig naturkunskap i skolan, eller....
 
Idag har jag gjort chokladklubbor, recept från Monika Ahlbergs bok, Monikas Jul.
 
Man gör egen varm choklad med klubborna. Använd fina silikonformar och kanelstänger som pinnar.
Värm 2 dl mjölk och i med klubban som får smälta, mums.
 
Chokladsort väljer man själv. Jag tog Marabou`s mörka och några ljus hjärtan med IKEAs ljusa choklad.
Man kan blanda mörk och ljus choklad.
 
Så enkelt och en kul julklapp eller att ha själv.
 
 
 
 
 
När formen är fylld skaka lite och slå mot bordet. Låt chokladen stelna lite så i med kanelstängerna.
 
 
Nu får dom bli klara på balkongen.
 
 
Visst är dom fina.
 
 
Ett litet med gott paket.
 
Var rädda om Er, kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: