MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Hasse 78 år!

Kategori: Allmänt

 
 
Idag fyller min fina pappa 78 år. En bättre pappa kan man inta ha, ställer alltid upp för alla och
är alltid glad. Han har inte haft det lätt med tre yrväder till tjejer omkring sig.
 
Vilken snöstorm, jag klädde på mig allt jag hade och iväg på kalas. Det blev en gäst, jag.
Det fanns ingen möjlighet för några vänner att komma.
 
Jag fick en underbar räksmörgås med en Rhode Island sås som mamma gjort själv, godaste jag
ätit. Ni ska få hennes recept.
 
Jag passade även på att möblera om hemma hos dom, jag och Doris gick upp på vinden och hämtade
ner lite bord och stolar. Doris är alltid fin, klädsam pannlampa och klackskor på vinden, ha ha.
Vi höll på att skratta ihjäl oss.
 
Recept:
 
1½ dl gräddfil
½ dl majonäs
½ dl chilisås (vanlig mild)
1 msk cognac eller sherry
2 krm salt
½ krm cayennepeppar
 
Blanda allt och låt gärna stå en stund.
 
 
 
 
 
 
Så snyggt med tjocka strumpor i skorna, ha ha.
 
 
Välklädd med reflex på armen, ha ha. Ni ser min täckkjol, KANON.
 
Stor kram Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: