MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Isterband och stuvad potatis!

Kategori: Kött



Nu stuvas det igen hemma hos familjen Forssell, nu med småländsk touch.

Jag är korvälskare som Ni vet och småländska isterband är så gott, lite syrlighet som jag gillar.
Om man inte fixar deta själv åk till IKEA och ät för en billig penning.

Sveriges godaste isterband lär finnas i Östermalmshallen och dom görs i Gränna, måste nog
testa dom någongång.

Jag kokade potatis som fick svalna lite, skalade och tärnade.

Jag gjorde en vit sås på mjölk som fick koka upp och så vispade jag i såsredning (maizena) tills
såsen blev lagom tjock, salt o peppar.

Så stekte jag mina isterband på svag värme i säkert 20 minuter.

Sist av allt blandade jag i potatisen i såsen och i med hackad persilja.













Det blev lite rivna morötter och stark senap till.

Ha en bra kall och snöig dag, Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: