MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Korvgryta!

Kategori: Kött


Just nu har jag inte så mycket matfantasi och det skyller jag på vädret, jag vill ha vår.

Det var vårkänslor när jag gick Karlavägen fram på solsidan på eftermiddagen.

Det blev en vanlig korvgryta till middag, men som tur är är jag gift med världens underbaraste man
som älskar all mat jag gör, kanske bäst för honom ha ha.

När jag tänker efter så älskar jag ju korv och såsen var väldigt god. Jag måste snart göra egen korv
för mitt grisfjälster ligger i frysen, grilla på landet när all snö är borta.

Till korvgrytan stekte jag massa gul lök, god korv från Sorunda, grädde, tomatpuré och persilja.








Lite efterrätt i form av frukt är alltid gott. Just nu är ananasen så söt och god.

Ha en bra dag, kramar Ann.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: