MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Shoppat!

Kategori: Allmänt

 
I går var jag tvungen att få se lite stad, folk och bilar. Vi åkte till Eskilstuna åt lunch och shoppade.
ibland får jag not av lantluft och måste få ett par timmar stad. Erik ser och hör direkt på mig när jag
stönar och suckar, vilken man!!
 
Vi åt en supergod räksallad på ett mysigt café, Café Tingsgården som jag verkligen rekommenderar. Der vimlar inte av superbra cafén i E-tuna (förlåt) men det här var kanon.
 
Vi köpte en my matta, kökslampa, vaxduk till bordet på verandan och massor av goda närproducerade
grönsaker på torget.
 
Till middag blev det bla nykokta små rödbetor med fetaost, mums. Jordgubbar i mängder, 20 kronor kilot
det är ju så billigt.
 
Jag köpte en jättekul bok om hur man torkar mat. Nu måste jag köpa en tork tror jag, massor av kul att
lära sig.
 
 
 
 
Ny lampa, Åhléns.
 
 
Ny trasmatta, Åhléns.
 
 
Smultonduk, Hemtex.
 
 
Bok, Mestute. Jag lovar att berätta och ge Er tips. Nu börjar ett nytt kapitel i mott matliv, hurra!
 
 
Mums!
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: