MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sommarsoppa!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu när mina föräldrar är hos mig på landet så passar jag på att få lite mat som jag älskar.
Det finns en soppa som inte Erik gillar men jag älskar, sommarsoppa.
 
Eftersom min mamma har mycket energi så gäller det att sysselsätta henne, pyssla om mig.
 
Vädret är ju inte så jättekul tyvärr. Jag har börjat att plocka blåbär inför vintern, 1 liter finns nu
i frysen.
 
Sommarsoppa
 
1 påse frysta sommargrönsaker
6 dl mjölk
1 dl vatten
1 buljongtärning
lite maizenamjöl för att den skall bli lite krämigare (går bra med annat mjöl)
ett kryddmått socker
salt och peppar
 
Koka allt och rör lite så det inte bränner i botten, efter ca 20 minuter red soppan och krydda.
Hacka gärna i lite persilja.
 
Vi hade plättar till efterrätt med bär.
 
.
 
 
 
 
Fint med gula morötter.
 
 
 
Här står kocken vid sidan av köksön??? ha ha
 
 
En rast tror jag!
 
 
Färdig soppa att servera.
 
 
Efterrätt.
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: