MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Champinjonsoppa!

Kategori: Vegetariskt



Till det goda fyllda brödet som jag gjorde igår åt vi en champinjonsoppa som också är lätt
att göra och blev väldigt god.

Tänk att så fort solen börjar visa sig och värma vill jag ha sallad till middag.
Jag skulle just nu kunna leva på stekt fetaost, grönsaker, olivolja och balsamvinäger.
Det har varit min lunch den senaste veckan, alltid retar det någon, ha ha.

Soppan:

Champinjoner som man delar och kokar i buljong så det nästan täcker.
Kokas ca 20 minuter, mixa och blanda i lite grädde och resten mjölk.

Jag hade i en skvätt cognac, man kan också krydda med rosmarin vilket är supergott.

Om man har brieost lägg i en skiva när Du serverar soppan, kanongott, bra förrätt.







Man borde äta mer soppa, så gott och enkelt.
Min julklapps blender får jobba.

Ha en bra dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: