MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Rökt Lax!

Kategori: Fisk



I helgen rökte vi lax i min lilla behändiga rök. Det är så otroligt enkel och otroligt gott. Kan tänka
mig att röka lite andra sorters fisk som abborre.

Jag saltade, pepprade och hade riven citron på. I röken ca 25 minuter, svalna en stun och äta.

Tillbehör blev kokt färsk potatis, en sallad och en sås. Såsen gjorde jag ½ dl majonäs, ½ dl creme
fraiche och massor av dill.









Visst ser det gott ut och så enkelt.

KÖP EN RÖK!

Kramar Ann

Kommentarer

  • Korre säger:

    Ser verkligen jättesmarrigt ut. Rökt fisk är gudomligt! Blev sugen på att köpa en rök till mamma som hon kan ha på landet:)

    2012-05-07 | 09:03:42
  • Ann säger:

    Gör det hon kommer att älska den. Jag fick min av Erik förra året. Även Du kommer att älska den. Kram bästa Korre <3<3<3

    2012-05-08 | 07:45:14
  • Pallekuling säger:

    Det ser gudomligt ut! Jag vill också röka firre! :-D

    2012-05-08 | 14:43:11

Kommentera inlägget här: