MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lamm med tre röror!

Kategori: Allmänt

 
Jag älskar lamm och speciellt kotletter. I vår grönsaksbutik i Västra Skogen finns så bra lammkött och billigt
99 kronor kg för lammkotletter. Jag lovar att det är dom bästa jag någonsin ätit, så möra och inte så
tjocka.
 
Jag köpte åtta stycken  och de vägde 750 gram. Jag åt två och Erik fyra stycken.
 
Jag marinerade i en en citron, ½ dl olivolja en finhackad vitlöksklyfta och 1 dl hackad persilja.
Låt kotletterna marinera minst en dag. Sedan steker eller grillar Du dom. Salta och peppra när Du
steker dom.
 
Jag gjorde tre grymt goda röror till. En med rivna morötter som man steker mjuka, låt svalna,
blanda i turkisk youghurt,smaka av med salt och peppar.
 
En med aubergine som man delar häller oljam på och i i ugnen 200 grader ca 30 minuter, svalna
och gröp ur, finhacka, blanda med ½ dl majonäs och ½ dl  turkisk youghurt.
 
Röra nummer tre, turkisk yoghurt och mild paprikapuré, efter smak, den är så smakrik och även salt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Köpt i Västra Skogen också.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En god sallad till, jag lovar att Ni inte blir besvikna.
 
Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: