MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillad kyckling!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu kommer huvudrätten vi åt i lördags, grillad kyckling med ungsbakad rotgrönsaker.
 
Kyckling är alltid gott och ofta extrapris, 19.90 kg köpte jag för på ICA Maxi, så jag tog två kycklingar.
När man ända tillreder kan man göra mycket så är maten färdig dagen efter också.
 
Jag späckade hela kyklingen med alla örter jag hade i rabatterna och en bit citron, ovanpå blev det
grillolja. Det tar ca en timme per kykcling på grillen, indirekt värme. I ugn tar det också ca en timme.
 
 
 
Färdig med knaprigt skinn för den som gillar och vill växa. Ingenting för oss 50+, he he.
 
 
Såsen till gjorde jag på matyoughurt,olivkräm och lite örtkrydda, jätte gott.
 
 
Kanske lite suddiga bilder men tänk på att det var lördagkväll efter bastu och drink.
 
Ha en bra tisdag kära vänner, kram Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: