MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Lammkotletter!

Kategori: Allmänt

 
 
I lördags åt vi ljuligt goda lammkotletter som jag köpte på Västra Skogens frukt, 99 kronor kilot.
 
Dom har så fint kött som jag tipsat om tidigare och billigt.
 
Vi marinerade kotletterna i olivolja, citron, vitlök och gul lök i några timmar.
Sedan stekte vi dom i olivolja, smör salt och peppar.
 
Till kotletterna serverade vi finstimlad potatis och morötter som gick i ugnen ca 30 minuter för
att få lite knaprigt. Jag hade olivolja salt och peppar på innan dom tillagades.
 
När dom kom ut ur ugnen la vi på fetaost.
 
 
Min fina kökshjälp fixar fetaost.
 
 
 
Själklart en stor sallad till men det vet Ni ju tomater ser ut!!!!!!
 
Jag älskar lammkött!!!!!!!
 
Ha en bra start på en snöig vintervecka, kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: