MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Grillspett!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vad det är härligt med fint väder, alla män vill plötsligt laga mat. Nu pratat vi grillning, inte mig emot jag håller med, dom fina små männen är sååå duktiga.
 
Jag minns min pappa när han varje sommar var grillmästare på landet, vi kallade honom för Ria (Wägner). Jag minns även att han grillade väldigt blodigt kött, fy. Nu är det Erik som tagit över rollen och jag måste erkänna att han är en mästare på grillning.
 
Vi gjorde grillspett på fläskkarré i små bitar och penslade med vanilg grillolja. Sedan trädde vi träspett som legat i blöt en stund och på grillen.
 
Tillbehör en sallad med fetaost och en yoghurt med massor av färska kryddor, salt och peppar. Lite grekiskt kan man väl säga. Missa inte att grilla en citron som Du sedan har öve köttet, så mycket godare.
 
Ikväll är det Allsång, mitt favoritprogram. Förra tisdagen krånglade mottagningen här, men om Erik höll i antennen funkade det bra, gissa vad han fick göra...... ha ha.
 
Tack Monica för tips om att man ska lägga silikonformen i kylen innan man häller i smeten, måste införskaffa en och testa.
 
 
 
 
 
 
Ha en bra dag och stor kram Ann.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: