MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Små rätter!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag läste matplatsen och blev så inspirerad av två små goda salladsrätter. Nu när det är sommar vill man verkligen frossa i frukt och grönt. Om rätterna är lite Medelhavsinpirerade är det ett pluss.
 
I år har vi verkligen fått en fin sommar mot förra året. Erik har jobbat den här veckan och jag har haft semester, vi hade tre veckor tillsammans. På måndag börjar jag igen, just nu vill man aldrig gå till jobbet, jag vill paddla o vara med lilla maken.
 
Igår blev Andrea överfallen av en mås eller trut. Den flög över hennes huvud och tog tag i hennes hästsvans, gissa om hon skrek. En kille på gatan kom och hjälpte henne, ha ha ha ha ha, så kul.
 
Fåglarna verkar blivit galna eller är dom så urbaniserade så det har blivit fel. På Brahegatan för två år sedan hade vi också en fågel som anföll alla cyklister med hjälm och hundar, jag fick många skratt....
 
Lite bilder och recept på mitt sätt.
 
 
Bresaola, på ruccola med en stor mozzarella på. Ringla olja på, flignsalt, nymald peppar.
 
 
Fint skivade kronärtskocksbottnar (finns på konservburk) och fint skivad avokado. Hyvlad parmesan, ruccola och citron. Ringla på olivolja, citron, peppar och flingsalt.
 
 
Jag hade till sist kokta rödbetor med chevre på.
 
 
Min tallrik med ett kex också. Jättegott till huvudrätt eller till förrätt till många.
 
Ha en bra dag mina fina vänner, kram Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: