MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Friterade lökringar!

Kategori: Allmänt

 
 
Nu har jag fått en favorit som jag gör i min fritös, friterade lökringar. När jag höll på rynkade maken lite på näsan men när han provsmakade blev han som tokig i dom.
 
Jag hade det som tillbehör när vi grillade hamburgare, pommes och grönsaker. Jag gjorde hamburgare på mald högrev, affären malde till mig, service.
 
Vi hade tänkt paddla i lördags men det blåste så mycket att vi istället gjorde en utflykt, berättar senare.
 
Recept:
 
½ dl vatten
3 msk vetemjöl
1 krm salt
1 krm socker
 
Blanda till en jämn finsmet och blanda i fint skuren lök i ringar.
Fritera på 70 grader tills dom blir gyllenbruna.
 
 
 
 
 
Mumsig och lättlagad middag.
 
Ha en bra måndag, jag ska jobba och sen klippa mig.
 
Kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: