MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Kesoplättar!

Kategori: Allmänt

 
 
 
Vilka fina vänner jag har, ringer och tipsar mig att det är rea på Bodyshop, Fältöversten. Massor av gott och självklart behöver jag alltid något nytt. Älskar alla dofter och njuter av allt. Tack!
 
Har tänkt länge att testa dessa nyttiga kesoplättar men inte vågat. Jag har även letat efter fiberhusk men fann det på Life.
 
Plättarna var riktigt goda och man blev riktigt mätt, även maken. Självklart kommer jag att göra dom igen och kändes lite nyttigare än vanliga plättar för kroppen.
 
Man ska steka dom i cocosfett, dom blir lite knapriga i kanterna vilket smakar supergott.
 
Vi hade goda svenska jordgubbar till sylt hade varit kanongott.
 

Receptet kommer från @56kilo.
 
2 personer
 
1 burk keso
2 ägg
1½ msk fiberhusk
lite salt
 
Mixa och stek som plättar, jag gjorde 8 stora till Erik och mig som lunch.
 
 
 
 
 
 
 
Superbra mellis till barn, inget socker.
 
Ha en bra dag och njut av sommaren, kramar Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • korre säger:

    Gott! Fiberhusk finns även på Maxi, bland glutenfria varor:)

    Svar: Tack för tipset och tack för Du gillar bloggen men fina Korre. Sommarkram <3
    Ann

    2013-06-22 | 17:37:11

Kommentera inlägget här: