MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Köfte!

Kategori: Allmänt

 
 
En grillkväll med god och nyttig mat. Jag gjorde köfte som man grillar på grillspett men våra spett var inte bra så vi drog bort dom. Ett gott tillbehör var mina aubergine skivor.
 
Som Ni ser far jag och Erik runt grillen och passar maten, Andrea satt och skrattade o fotade.
 
Mina köfte:
 
Köttfärs
Paprikapulver
salt
Chiliflakes
Massor av hackad persilja
 
 
Aubergineskivor:
 
Skiva auberginene och salta på båda sidor, låt stå en timme så vattnet rinner ur dom.
Torka bort salt och vatten.
Blanda 1 ägg med 100 gram riven parmesan, pensla båda sidor och lägg på grillen.
Jag ska testa att fritera dom, kan bli bra.
 
 
Jag hade två röror, hummus och morotsyoghurt, min absoluta favorit som man kan göra på olika sätt.
 
Morotsyoghurt:
 
Riv en stor morot och stek mjuk i olja, salta och peppra ev lite vitlök.
Låt svalna och blanda i ca 1 dl turkisk/grekisk yoghurt.
 
 
 
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: