MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Midsommar!

Kategori: Allmänt

 
 
Vi hade en jättebra midsommarafton med god mat och sol. Vi åt kantarelltoast, inkokt lax med skarpsås och glass, jordgubbar och chokladsås.
 
Vi hittade några små knappar till kantareller så söta och väldigt goda.
 
Mitt laxrecept hittade jag på recept.nu Christer Lingströms, det har jag gjort tidigare. Det är bland det enklaste och bästa man kan göra av en laxbit. Perfekt även på en buffé, det hade min syster. 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tyckte min portion var för liten men det tyckte inte Erik, ransonering eller.....
 
Ha en fortsatt bra dag, nu ska vi städa i vårat förråd och kasta prylar.
 
Kramar Ann
 
 
 
 

Kommentarer

  • annika hagman säger:

    Glad sommar och njuuuuut av semestern!!!
    Inga telefoner som ringer och inga akut tider som man måste trolla fram. Min syster och jag var ute igår och plockade 2 liter kantareller i dom sörmländska skogarna. Idag har vi varit på en bondeauktion, letar efter ett symaskinsbord.

    GLAD SOMMAR!!
    KRAM ANNIKA

    Svar: Tack snälla, jag behöver vila öronen, ha ha. Så skönt att bara göra det man vill och äta när man vill. Härligt med så mycket kantareller dom är på g här, puss puss
    Ann

    2013-06-23 | 18:15:24

Kommentera inlägget här: