MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Örebro!

Kategori: Allmänt

 
 
Idag var vi på en utflykt till Örebro, lite tradition varje semester. Vad jag gillar lite mindre städer med affärer och inte massor av gallerior.
 
Bonus idag var att Andrea var med precis som förr. När Andrea var ca 13 år älskade hon att få lite shopping mitt i semestern för att stå ut på landet.
 
Vi hittade ett bra fik, Bara Vara och vi åt massor av gott. Självklart blev det shopping, Erik var duktigast he he.
Jag shoppade mat i min favorit affär som underbara Ernst tipsat om, Ali Baba, Storgatan 18.
Det finns allt där, kött, fryst, bröd, oljor, frukt, grönt, ost, jag går igång.......
 
Jag köpte kvisttomater för 6.90 kronor!
 
 
 
 
Waxdockar, så kul. Älskar denna affär.
 
 
Fiket!
 
 
Andreas sallad, kyckling med quinoa, den lilla nyttiga damen,
 
 
 
Min varma smörgås med mozzarella, parma,soltorkade tomater, oliver mm.
Hann inte ta kort på Eriks smörgås innan han tryckte i sig den, ha ha.
 
 
Vi Erik och jag testade croissanter med chevre/citronmarmelad som dom värme en stund i ugnen, som en dröm......
 
 
Hit ska jag nästa gång jag är i Örebro, en lunchbistro och hotell.
Det var mycket konst inne i centrum, snyggt eller.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En bra dag som Ni ser, kramar Ann
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: