MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Knäckebröd!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag har gjort ännu ett nyttigt knäckebröd som jag bjudit mina jobbkompisar på. Det blev väldigt populärt, tur för dom, ha ha.
 
Jag testar på dom så får jag veta på riktigt om det är gott, gissa om dom uppskattar testerna.
 
Vilken sommar så skönt med helg så man kan vara ute o njuta av solen. Jag tänker ligga och sola i bikini och bränna på.....(om jag kan ligga still).
 
Receptet vet jag inte om jag skrivit av en tidning eller någon blogg, någon kanske känner igen det. Det spelar ingen roll för gott är det och jag har inte hittat på det.
 
Innehåll:
 
2 dl havregryn
3-4 dl grovt rågmjöl
2 dl solrosfrön
2 dl sesamfrön
2 dl pumpafrön
1 dl linfrön
1 tsk salt
6,5 dl vatten
 
Blanda allt till en gröt, kleta ut på tre stycken bakplåtspapper tunna kakor med en sked.
In i ugnen 150 grader i 70 minuter. Har Du inte varmluftsugn så byt plats ibland på plåtarna.
 
 
 
Lite halvtjock gröt.
 
 
 
 
 
 
Det ser konstigt ut, blir lite små hål men det gör inget.
 
 
 
Tre stora fina kakor stt bryta i lagom bitar. Smakar ljuvligt med smör och kanske en ostbit på.
 
 
Ni måste testa!
 
Stor kram Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: