MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomatsås!

Kategori: Allmänt

 
 
Passa på att göra egen tomatsås nu när tomaterna är superbilliga. Jag har gjort massor och fryst in. Så bra att ta fram i vinter och bara koka pasta till. Vi älskar även italienska köttbullar som man kokar i tomatsås itället för att steka, mums.
 
Jag skar bitar av massor av tomater och gul lök, kokad rätt länge säkert 50 minuter.
Tillsatte lite god tomatpuré och kryddor. Jag tog salt, peppar och lite chili.
 
Sedan mixade jag med lite basilikablad. Låt tomatröran svalna lite innan Du mixar, den stänker och beter sig annars. Jag har nämligen testat att kladda ner hela köket.
 
Nykokt pasta tomatsås och nyriven parmesan, så Italienskt. Ja, ja ett glas rött vin till förhöjer smaken.
 
Jag blandar alltid tomatsåsen och pastan i grytan, det blir bäst.
 
 
 
 
 
 
En riktigt bra tomtpuré.
 
 
 
Jag tog en av mina älsklingar Blender, det går bra med en vanlig matberedare också.
 
 
 
 
Oj, det är fredag den 13e idag, gäller att passa sig.....
 
Ha en underbar helg, stor kram Ann
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: