MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Fisk med Ärtkräm!

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Vilken chock jag fick när det snöade igår, vita änglar som föll från himlen. Jag tycker dom ska stanna där och skicka ner solstrålar istället.
 
Igår blev det SATS och träning, jag kör på och känner mig duktig. I början av året var det så mycket folk men nu börjar dom nya ta lite ledigt och skippar träningen, samma varje år.
 
Idag tycker jag Ni ska äta fisk. Ett underbart recept från ICA tidningen Buffé, jättegott och enkelt.
 
Till 4 personer.
 
Dubbelpanerad fisk:
 
400 gram fisk som man kan panera, lax, kolja, torsk mm
panko, asiatsikt ströbröd
vetemjöl
2 ägg, vispa ihop med en gaffel
salt peppar
 
Skär fisken i lagom bitar, doppa först i vetemjöl doppa i äggen och sist i panko
Stek i smör och krydda.
 
Ärtkräm:
 
4 dl gröna frysta ärtor
finrivet skal av ½ citron
1 msk citronsaft
1 urkärnad finhackad chili
 
Koka ärtorna mjuka, spar kokvattnet, mixa sedan med citron chili. Om röran blir lite tjock häll i lite av kokvattnet.
 
Rostad blomkål:
 
Skär blomkålen i fina små buketter och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Häll på lite olja, salt och peppar.
In i ugnen 250 grader ca 10-15 minuter.
 
 
Köp ekologiska citroner, giftet är inte bra i de besprutade!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jättegott, till ungarna kan Du servera potatis och kanske remuladsås till.
 
 
Ha en bra dag, kramar Ann
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: