MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Pepparkakor!

Kategori: Allmänt




Jag gör gärna pepparkakor men på köpt deg, dock inte Skogsholm. Lite fräck är jag som vanligt, jag köper endast fin bra deg som är ekologisk helst.

I år köpte jag degen på Zetas Trädgård som Ni redan vet.
Jag är även lite lat, alltså inga pepparkaksfigurer.
Jag gjorde hyvlade pepparkakor med min osthyvel.

Man formar degen så den passar osthyveln, gärna ett par. Stoppa in i frysen så den blir lite hård, det går fort.
Sedan hyvlar man kakor, när degen mjuknar in i frysen o ut ned nästa.

Kakorna blir tunna hårda o så goda. Formen blir ojämn o så även storleken men vad gör det. Det går snabbt och enkelt.

Det är inte mycket julstämning, trist väder.








En fin julburk fylld med fina peppisar.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: