MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Skaldjur!

Kategori: Allmänt



Erik och jag fortsatte helgmys tillsammans med Andrea. Så härligt att få en extra middagsgäst. Andrea önskade skaldjur så det blev det.

Vi hittade fina och bästa priset på Ica i Fältöversten. Havskräftorna var underbara, så mycket smak av kryddor. Vi hade även några ostar från Wijnjas Ost. Snart tvingar jag Er att gå dit, Ni kommer inte tro Era ögon. Bästa priserna i stan och trevligaste personalen.

Jag testade en vit krämig mögelost som var den godaste jag ätit. Såklart missade jag namnet och det stod bara Vitmögelost på kvittot.

En bit honungschevre testades och lika god den, mums.

Ser Ni mitt fina fat Blå Blomster Kunglige Dansk, ett favoritfat.
Själva fatet föll av sin fot när vi torkade det, hur kan det hända?

Jag har ska faktiskt visa upp det i Mood Gallerian där det finns en Royal Kopenhagen. Det var ju inte ett billigt fat, snyft.








Det är bara ett fat men tråkigt iallafall.

Ha en underbar måndag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: