MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tomat och ansjovisflarn!

Kategori: Allmänt



Vilken fin midsommarhelgen vi haft, vädret var så bra. Vi hann äta ute och frös inte ihjäl innan regnet kom.

Vi festade själva jag och Erik, god mat och dryck. Vi fixade i rabatter, promenerade, njöt av ledigheten.

Vi gjorde flera rätter som jag tänkte dela med mig av. Den första var från SvD, så otroligt god och enkel att höra. Den passar till förrätt, lunch, buffé eller vikning.

Jag köpte smördeg, ICAs egen i fyrkanter, man kan ta på rulle eller rektanglar.

Lägg smördegen på ett bakplåtspapper, nagga med en gaffel och förgrädda i 10 minuter, 200 grader.

Lägg på riven god ost, jag tog Västerbottensost.
Skiva små tomater tunt och lägg på
Skiva färsk gul lök tunt och lägg på
Sist två stycken ansjovisar på

Grädda i 200 grader ca 12-15 minuter 

Hur mycket Du gör bestämmer Du själv.


Lilla maken fixar med mig, kul ❤️



Vi åt två bitar var och blev proppmätta.

Nu en ny bra vecka, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: