MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Göteborg!

Kategori: Allmänt

 
 
Vilken underbar helg jag och lilla maken haft. Vi firar 30 år som förlovade så vi beslöt oss för att fira, måste träna för nästa år är det 30 år som gifta.
 
Vi tog tåget tidig morgon och kom fram till Göteborg 10.30, lägom till lunch. Jag har nämligen ätit i två dagar då menar jag allt.
 
Vi började med lunch i Feskekörka, skaldjurssmörgås och ett glas vitt vin. Vi satt och tittade på folk som handlade mat, underbart.
 
Vi bodde på vaårat favorithotell Eggers vid Centralen, så trevligt. Miljön är underbar varm och hemtrevlig, personalen är så trevlig. Det är inte så mycket barn där, skönt med lite lugn och ro.
 
Vi åt middag på Ölrepubliken som alltid är bra och coolt ställe. Vi träffade även vår Helsingborgskompisar som också hade helg i Göteborg, så kul.
 
Vi åt smörrebröd utanför Saluhallen, satt i solen och njöt. Ett nytt ställe mittemot Biopalatset, så trevligt. Två smörrebröd kostade 98 kronor.
 
Här kommer en liten del av mina matbilder.
 
 
 
 
Lunch, skaldjurstoast.
 
 
Liten paus på en pub, alkoholfri cider som var kanongod, torr och smakrik.
 
 
 
Maten på Ölrepubliken, musslor special med parmesanost, galet gott.
 
 
 
 
Min frukost, he he.....
 
 
 
Smörrebröd.
 
 
 
 
 
 
Ha en fin dag i solen, det ska bli sommarvärme, svensk sommar.
 
Kramar Ann
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: