MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Spagettipumpa!

Kategori: Allmänt

Här kommer en favorit i repris, fylld spagettipumpa. Passa på nu när det finns pumpor och bra pris.
Andrea var hemma och testade för första gången, hon gillade det.

Man blir mätt på pumpa tycker jag, så bra.
Passa Er när Ni delar den, hård som bara den. Jag satte en kniv i o slog på kniven med en kötthammare, gick bra.

Måndag i morgon igen och ny vecka. Tur att man har världens bästa jobbkompisar.
Jag känner mig faktiskt lite trött, min pappa är väldigt sjuk o ligger på Danderyds sjukhus.
Väldigt bra sjukhus och han är så nöjd, skönt. Personalen är oslagbar vilka änglar, värda allt.

Recept:

1 spagettipumpa

Köttfärssås, gör Din favorit sås. Jag tog 509 gram köttfärs, lök, tomater, vitlök, basilika, salt peppar
tomatpuré mm

Dela pumpan och olja in och salta lite.
Lägg med köttet ner i en form
In i ugnen ca 30 minuter
Ta ut och riv med en gaffel, det blir som spagetti

Fyll med köttfärssåsen, strö över ost, gratinera.





(null)


(null)





(null)


(null)

(null)

(null)


Så enkelt och gott, perfekt för fyra personer.

Ha en fin söndagkväll, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: