MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Overnight oats!

Kategori: Allmänt

Frukost är ett problem för mig på vardagar. Jag har så svårt att äta tidigt, dvs vid halv sex.
Nu har jag hittat lösningen så gott och så bra. En gröt som man gör kvällen före och som sedan
Blir klar i kylen under natten.

Gröten äts kall, det låter konstigt men så gott och man är mätt länge.

Det finns massor av olika recept, det här är så bra tycker jag.
Man kan variera gröten med olika bär, frukt, pumpakärnor, solrosfrön, kanel, kardemumma, rivet äpple mm mm fantasi.

Grundrecept en portion:

1/2 dl havregryn
1 dl youghurt, naturell eller vanilj
1/2 msk chiafrön

Jag älskar att ha i 1/2 dl blåbär, 1/2 dl pumpakärnor och blanda ordentligt.
Toppa med blåbär, färska amerikanska, klar.
Jag tar frysta bär i gröten och dom tinar under natten i gröten.

Ni måste testa!


(null)



Gjorde smakportioner till mina jobbkompisar som gjorde tummen upp!

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: