MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Bostongurka!

Kategori: Allmänt

Hej alla mina vänner, vilken höst. Jag älskar krispigheten, den höga luften, färgerna o allt
gott som man skördar.
Jag ogillar när jag fryser, missar ofta en tröja för det ser så varmt ut.

Ni måste testa att göra egen bostongurka, så lätt och så gott. Passar till allt, ha i en majonäsklick
så har Du en god sås.

Receptet var på Instagram, ett konto som heter anaxskafferi, tusen tack.

1 kg squash
2 gula lökar
2 paprikor, gärna olika färger
Ev chili, jag hoppade.
1 krm natriumbensoat, finns i påse bland kryddorna

Ättikslag 
2 dl socker
2,5 dl ättika 12%
2 tsk salt
2 msk senapsfrön

Gör så här
Hacka lök o paprika fint, lägg i en kastrull med vatten, koka upp o häll av i durkslag.
Hacka squashen i små bitar men gröp bort kärnhuset, det blir bara mjukt o blött
Blanda ättikslagen i en stor kastrull, lägg i alla grönsaker o koka i 20 minuter, rör då o då.
Ta upp lite bostongurka i ett glad blanda i natriumbensoaten, rör ner det i kastrullen .
Lägg på rengjorda burkar med lock, förvaras i kylen

Blev så gott, Ni måste testa.


(null)

Jag hade grön o gul squash.


(null)


(null)

(null)

(null)



(null)


(null)


Fin present att ge bort.

Kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: