MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Sommarmat!

Kategori: Allmänt

Nu längtar jag till hösten med hög sval luft. Ska inte klaga , bara lite gnäll från en svettig tant.
Tur att vi slipper munskydd i Sverige, jag vet hur varmt det är att ha.

Just nu längtar man efter lite lättlagad och fräsch mat. Svårt att variera men, den här är alltid 
god, med kött eller vegetarisk. Vi väljer gärna köttfritt.

Bulgursallad med halloumi som jag stekte i bitar. Det ska bli godare att steka hela biten
och sedan skiva upp den enligt Andrea. Måste testa låter gott. Hon har även rökt i min rök 
och det blev så gott.

Köp lite grövre bulgur finns olika sorter.
Koka enligt paketet och låt svalna.
Jag hade persilja, tomater, stekt zucchini. Ta vad Du har hemma.
Häll på olja god vinäger och lite salt.
Klart och lika gott dagen efter i matlådan.

Vi tog matyoghurt till, mums.



(null)

(null)

(null)


(null)


Lätt som en plätt, kramis Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: