MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Varm kronärtsgratäng!

Kategori: Allmänt

Gud vad snabbt veckorna går, snart fredag igen. Fredag betyder mysmat, plock av
olika slag. Jag kan nästan inte laga en varm rätt på fredagar, det tar emot.

En rätt som vi älskar som är varm vilket är mysigt, den är fransk. Jag har haft den tidigare
här, men Ni har nog glömt.

Jag brukar ha gott bröd, gärna hembakat som jag lägger röran på.
Tillbehör kan vara charkisar, oliver, andra grönsaker mm mm

Lagom till 2-3 personer.

En burk kronärtskockshjärtan 
1 gul lök
Majonäs Hellmans
Parmesan

Hacka löken, dela kronärtskockshjärtana i små bitar
Blanda o lägg i en liten form
Häll på riven parmesan, så mycket Du vill, jag tog ca 1 dl
Kladda på majonäsen minst 1 dl, snåla inte.

In i ugnen ca 20 minuter, klart, 175 grader.
Serveras direkt.

Så enkelt och busgott, som min pappa sa.



(null)

(null)

(null)


(null)

Nu ser Du storleken på min form.


(null)


(null)



Kramisar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: