MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Nässelpaj!

Kategori: Allmänt

Idag är jag lycklig, fick min första vaccinspruta igår, Pfizer. Idag mår jag bra, men lite trött.
Jag var på Odenplan och det var så proffsigt ordnat.
Nästa spruta blir om 6 veckor.

Ni måste plocka nässlor, dom har kommit och är så goda. Jag plockade till en paj, den blev
så otroligt god. 

Jag köpte smördeg en rektangel som jag la i en springform, behöver inte förgräddad.

Förväll nässlorna i en kastrull och sila av vattnet. Spar vattnet som blomgödning.
Hacka nässlorna och en gul lök
Stek mjukt i smör eller olivolja
Lägg i formen.
Vispa ihop 4 ägg med 4 dl grädde eller mjölk, salta o peppra.
Häll i äggstanningen över nässlorna, dekorera med en tomat
Dela en fetaostbit över.
In i ugnen 200 grader ca 20-30 minuter.

(null)







(null)


(null)



(null)


(null)


(null)


Ha en fin dag, kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: