MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Ljuvligt!

Kategori: Förrätter

Kära vänner, tiden går så snabbt så snabbt.
Tänk att snart är det september, jag älskar hösten.
Jag älskar den svala luften, färgerna i naturen, allt gott som skördas.

Vi åt kräftor i helgen och behövde lite tillbehör, men inte paj. Det var bara Erik och jag,
så det blev inga sånger o hattar.

Jag såg på Instagram olika recept på denna otroligt goda rätt.
Så gott att lägga på sitt bröd. Ni måste testa.
Hur mycket man gör bestämmer Du själv, inget blir fel.

Blanda fetaost med lite matyoghurt, någon Du gillar.
Blanda i citronzest, smaka av.

Lägg tomater, kärnfria Oliver i en form.
Häll på lite olivolja och gröna kryddor, gärna färska, jag tog torkad timjan.
Salta o peppra om det behövs 
Gillar Du vitlök kan Du ta det.
In i ugnen 200 grader i ca 20 minuter, låt svalna lite.

Lägg tomatröran på yoghurten o ringla vätskan på.

(null)

(null)

(null)

Så gott tillbehör till charkisar eller en förrätt, men ha ett gott surdegsbröd till.

Kramar Ann




Kommentarer


Kommentera inlägget här: