MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Gott Nytt År!

Kategori: Allmänt

Kära vänner vilket bra slut detta år fick. Vi åkte till stugan i Julita och bara myste.
Tyvärr kunde jag inte skicka en hälsning hör på bloggen, mobilen vägrade blogga.

Erik o jag åt gott lättlagat, så skönt. Jag låg på soffan och löste, länge. Erik fixade i sina
högar av ved och eldade.

Nu känns det som ett nyttkapitel, bli friaren Covid-19, plantera frön, baka massor av gott, goda dofter från köket och gäster.
Melissa min älsklingsgranne ska komma in i huset och vi ska pyssla, då är 2021 perfekt.

Vi ska inteklaga på 2020, vi var friska, har ett jobb att gå till och vi har varandra.
Det jag saknar mest är att åka bil med mamma och att hon är med på landet.


(null)


Förrätt, chips, löjrom, créme fraîches, lök och koriander.


(null)

Varmrätt: egenfiskade Hjälmakräftor, kokade av Erik.


(null)



(null)


Efterrätt: ris alla Malta med körsbärsås.


Varma kramar Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: