MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Tictok pasta!

Kategori: Allmänt

God Helg mina vänner!

Vi är på landet o myser i stugvärmen, det är svinkallt ute, Burr.
Jag har med mig massor av magasin, ska läsa om mat, mode, inredning, hälsa, smink mm,
Jag har som vanligt tagit korta billiga prenumerationer, med en present ha ha.

Jag lagade pastan som cirkulerar på Tictok. Den var så enkel och jättegod, den blev en favorit.

Recept till två personer!

1 bit fetaost
Små tomater
Färsk basilika
Olivolja ca 1/2 dl
Pasta valfri sort, så mycket man äter på två personer.

Lägg fetman i en form.
Lägg tomaterna runt om, delas om dom är för stora.
Ringla på oljan och på med basilikablad
Peppra lite, vänta med salt, fetman är ju ganska salt.
In i ugnen 200 grader i 20-30 minuter.

Blanda med två gafflar och häll över den kokta pastan.
Ät o njut! 




(null)

(null)


(null)


(null)


(null)


Var rädda om varandra, kram Ann 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: