MatmorsAnn

Livet är mat, mat är livet.

Smördegsflarn!

Kategori: Förrätter

Äntligen är sköna maj här, favoritmånad. Solen, värmen och min födelsedag på g.

Vi har haft en underbar valborg på landet. Erik har krattat och gjort så snyggt på 
tomten. Jag har planterat örter inför sommarens matlagning.

Jag gjorde så god lunch som Ni måste testa. Ett recept från Jessica Frey.
Perfekt att ha tullen buffé eller förrätt, vi åt till lunch, mums.

Ett ark färdig smördeg
En knippa grön sparris
En burk créme fraîches 
150 gram riven Västerbottensost
Citronpeppar efter smak, inte för mycket.

Rulla ut degen, bred på créme  fraîches, på med osten, sparrisen och krydda.
In i ugnen 200 grade i ca 25 minuter.

Vissa av mina sparrisar var tjockare, dom delade jag på.

Låt svalna, kan ätas ljummen eller kall.



(null)


(null)



(null)



(null)


Det blev några blommor på dagen till ära.

Glada kramar Ann

Kommentarer


Kommentera inlägget här: